Catch Ball - lopta na chytanie a matematika v jednom
Catch lopta trénuje koordináciu, matematické zručnosti a sociálne správanie. A zároveň je dokonalým zdrojom zábavy.
Catch lopta trénuje koordináciu, matematiku a sociálne správanie. Zábavný spôsob ako deti učiť sčítanie a odčítanie. A ešte sa pri tom deti hýbu a učia chytať.
- Trénuje koordináciu ruka-oko, matematiku, sociálne správanie, obratnosť, dotyk a cit
- Rôzne stupne tvrdosti vďaka regulácii vzduchu cez ventil
- Možno použiť aj vo vode
- Lopta na motoriku, reflexná lopta, hracia lopta
Catch lopta je vyrobená z mäkkého vinylu s farebnými špičkami. Každá špička má číslo, ktoré umožňuje variovať hru.
Catch ball je vďaka svojmu materiálu vhodný aj na vodné hry a vďaka hladkému povrchu sa dá po hraní ľahko vysušiť.
Pomocou ventilu možno dokonale regulovať nafúknutie a optimálne nastaviť stupeň tvrdosti.
Catch Ball je skvelá zábava! Lopta na chytanie všestranne a hravou formou precvičuje nielen zrak a koordináciu oko-ruka, ale aj matematické schopnosti, pamäť a najmä sociálne správanie v skupine.
- Materiál: Plast
- Priemer: 30 cm
Ako sa hrať s Catch loptou
Každý zo šiestich „ostňov“ lopty na chytanie má inú farbu a očíslovanú špičku.
Lopta sa hádže tam a späť medzi hráčmi a jednou rukou sa chytá zo vzduchu. Hráč loptu chytí za jeden z farebných hrotov. Skóre na ňom sa pripočítava alebo odčítava – v závislosti od toho, čo bolo vopred dohodnuté.
Pravidlá: Každý hráč je zodpovedný za svoje body. Trénuje koncentráciu, pamäť a aritmetiku. Majster hry sa len stará o to, aby nedochádzalo k podvádzaniu. To tiež podporuje čestnosť a spravodlivosť v skupine.
Príklady hier:
1. Hráči by sa mali postaviť proti sebe: dospelí 6-10 metrov a menšie deti 3 metre od seba.
2. Catch loptu treba držať za hrot a hádzať ju pomaly do oblúka aby mal súper dostatok času a možností chytiť loptu.
3. Ak súper A chytí loptu správne a súper B ju nechytí, B stráca bod.
4. Ak súper A hodí lapačku príliš krátko, príliš doľava alebo doprava alebo príliš vysoko hodí cez hlavu súpera B, A stráca bod.
5. Rýchle rotácie catch lopty nie sú povolené. Len ak sa na tom hráči predom dohodli.
6. Body sa pripočítavajú podľa čísla na hrote za ktorý sa lopta chytila. Alebo sa číslo odpočítava. Záleží na dohodnutej hre.
- Modrá = 1 bod
- Oranžová = 2 body
- Zelená = 3 body
- Červená = 4 body
- Žltá = 0 bodov
- Môžu platiť dve rôzne pravidlá hry. Možno aplikovať na žlté špičky - V normálnej hre na sčítanie alebo odčítanie sa považuje za 0 bodov
- V pokročilej hre sa „vynuluje“ skóre chytača
- Hráč môže zdvojnásobiť body, ktoré získa pri akomkoľvek hode
- Pred hodom súper oznámi, akú farbu chytí. Príklad: ak hráč zavolá „červenú“ a zároveň chytí červenú, výsledkom tohto hodu bude dvojnásobok bodov - zo štyroch na osem
- Ak je hra pokročilá, cieľové skóre musí byť dosiahnuté presne. Ak máte 31 bodov, môžete vyhrať hru len vtedy, ak získate jeden bod. Teda hráč musí na záver chytiť modrý hrot s hodnotou jedného bodu. Chytenie akéhokoľvek iného hrotu môže znamenať stratu kola. Alebo pripočítanie, alebo odpočítanie skóre.
Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.
Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.
Len registrovaní používatelia môžu pridávať príspevky. Prosím prihláste sa alebo sa zaregistrujte.